علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام آیت‌الله علم‌الهدی: شرط هیئتی‌بودن، نوکربودن و نوکرماندن است | شهید رئیسی، مصداق خادم بااخلاص اباعبدالله(ع) بود پیام تبریک سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی به رئیس‌جمهور منتخب پیام تبریک مصطفی پورمحمدی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک سعید جلیلی به مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پیام تبریک رئیس قوه‌قضائیه به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم تبریک نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری منتخب ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) قالیباف خطاب به پزشکیان: مجلس، خود را کنار دولت چهاردهم می‌داند سرلشکر سلامی در پیامی به مسعود پزشکیان: سپاه آماده تقویت تعامل و همکاری با دولت است میزان مشارکت مردم مشهد در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد + جزئیات (۱۶ تیرماه ۱۴۰۳) درد مردم را چاره کنید آقای رئیس جمهور! تبریک مخبر به رئیس جمهور منتخب: امیدوارم با پایان رقابت‌‏های انتخاباتی فصل جدیدی از تعامل و همدلی آغاز شود تبریک دیپلماتیک سران عربستان سعودی به مسعود پزشکیان پوتین در پیامی، انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور ایران به او تبریک گفت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم: رفتار‌های رقابتی دوران انتخابات به هنجار‌های رفاقتی تبدیل شود تقدیر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از مردم برای حضور پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری افزایش میزان دپوی شیر خشک به سه ماه پیام رهبر معظم انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: اثرگذاری در مسائل بزرگ، بر انگیزه و ایمان و اعتمادبه‌نفس متّکی است
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: شرط هیئتی‌بودن، نوکربودن و نوکرماندن است | شهید رئیسی، مصداق خادم بااخلاص اباعبدالله(ع) بود

  • کد خبر: ۲۳۷۶۵۱
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
آیت‌الله علم‌الهدی: شرط هیئتی‌بودن، نوکربودن و نوکرماندن است | شهید رئیسی، مصداق خادم بااخلاص اباعبدالله(ع) بود
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: به شما توصیه می‌کنم هیچ‌چیز را بر کارکردن در دستگاه اباعبدالله(ع) واجب‌تر ندانید؛ زیرا اگر نوکر باشید و نوکر بمانید، وجود اقدس سیدالشهدا(ع) همه‌چیز زندگی شما را خودش اداره می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با شعرا، روضه‌خوانان، مرثیه‌سرایان و پیرغلامان هیئات مذهبی استان که هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ماه محرم برگزار شد، اظهار کرد: نوکری در خانه سیدالشهدا(ع) فقط یک شرط دارد و آن اخلاص است؛ درجه عالی اخلاص. این‌طور نیست که نوکر سیدالشهدا(ع) نباید برای فرد و جریان دیگری کار کند، بلکه فراتر از این، نوکر حتی برای خودش هم نباید کار کند. این دستگاه ایجاب می‌کند نوکر هرچه دارد، زیر پای اباعبدالله(ع) بگذارد. اگر صدایی دارد، سخنی دارد، آبرویی دارد، مالی دارد، جایگاه اجتماعی دارد، همه‌چیز را به پای این دستگاه بریزد.

وی افزود: خدا رحمت کند مرحوم آقای رئیسی را، ایشان مقید بود هرجور شده روز تاسوعا، عاشورا و ایام عزا منبر برود. پیش از ریاست‌جمهوری که منبری رسمی هیئات بود، اما بعد از ریاست‌جمهوری هم به‌خاطر تراکم کاری، قرار گذاشته بود با بعضی جلسات که حداقل برای شرکت در روضه حضور پیدا کند. من شاهدم که همیشه این‌طور بود. آخرش هم که دیدید سیدالشهدا(ع) چطور او را خرید.

نوکری سیدالشهدا(ع) از همه‌چیز بالاتر است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: آن چیزی که بر ما و همه شما واجب است، این است که هرگز نوکری خود را به آقا عرضه نکنید. به اصطلاح می‌گویم نوکری خود را به آقا نفروشید یعنی هیچ‌چیز را بر کارکردن در این دستگاه واجب‌تر ندانید؛ زیرا انسان در طول زندگی خود به‌هرحال در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیرد یعنی ممکن است در موقعیت اقتصادی به ثروت برسد، در موقعیت اجتماعی صاحب منصب و آبرو شود یا در موقعیت علمی به تدریس دانشگاه یا اجتهاد برسد، اما در هیچ‌کدام از این حالت‌ها، نوکر نباید جیب و موقعیت و جایگاه خود را به نوکری بفروشد.

وی ادامه داد: من می‌شناختم کسانی را که پیش از حضور بر منبر برای روضه‌خوانی یا مداحی، با صاحب مجلس طی می‌کردند بر سر قیمت. من به چشم خودم دیده‌ام که همه این‌ها آخرش به ذلت افتادند و همه‌چیزشان را از دست دادند. بالاخره شما نوکر آقا هستید یا کارمند هستید؟ اگر نوکر باشید و نوکر بمانید، وجود اقدس سیدالشهدا(ع) همه‌چیز زندگی شما را خودش اداره می‌کند، اما اگر کارمند باشید، همان‌طورکه یک مدیر به کارمندش حقوق می‌دهد و دیگر به هیچ‌چیز او کار ندارد، اباعبدالله(ع) نیز با شما همین‌طور می‌کند.

داستان کربلا نماد قدرت‌نمایی است

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: داستان کربلا نماد قدرت‌نمایی است. هرکس کشته شود، لحظه ازدنیارفتنش در اوج ضعف است، اما شهدای کربلا وقتی به خاک می‌افتادند، هرکدام مظهر قدرت بودند. شما ببینید قمربنی‌هاشم(ع) دست در بدن نداشت و از اسب پایین افتاد، اما در مقاتل آمده بازهم کسی جرئت نمی‌کرد جلو بیاید. به همین دلیل شروع کردند به تیرباران پیکر مبارکش، آن هم از دور. این دستگاه، نماد قدرت است و همین قدرت هم تأثیر می‌گذارد. ما خیلی سراغ داریم افرادی که فاسق بودند، فاجر بودند و از هیچ معصیتی ابا نداشتند، اما پای کار سیدالشهدا(ع) آمدند و به کل زیرورو شدند، مؤمن شدند و مخلص شدند.

وی تأکید کرد: همین ماجرای عَلَم‌کشی که در تاسوعا و عاشورا به‌عنوان نماد جریان شهادت قمربنی‌هاشم(ع) برگزار می‌شود، خودش از اول تا آخر یک نماد است. آن تیغ، آن کبوتر، آن پنجه، همه این‌ها مظهر یک جریان است و سرجمع، همین مظاهر است که ۱۴۰۰ سال روایت کربلا را زنده نگه داشته است. این‌ها مصداق میراث‌های معنوی هستند و تکریمشان جزو شعائر است. 

امام‌جمعه مشهد خطاب به مدیران و دست‌اندرکاران هیئات مذهبی مشهد خاطرنشان کرد: برادران من، محور این شهر امام‌رضا(ع) است. من نمی‌گویم چه‌طور برنامه‌ریزی کنید و چه‌کار کنید، اما درنهایت، طوری عمل کنید در روز تاسوعا و عاشورا، مقصد نهایی عزاداری‌های شما ختم به حرم مطهر رضوی شود. عزیزان من، ما امام‌رضا(ع) را داریم. صاحب این مجلس که شما در آن سینه می‌زنید، وجود اقدس علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) است؛ بنابراین اکتفا نکنید به اینکه هرکدام در محله و منطقه خودتان سوگواری کنید و تمام. باید بیایید در محضر امام‌هشتم(ع) و هیئت‌ها اصل برنامه‌هایشان را در حرم مطهر رضوی انجام دهند.

دو توصیه آیت‌الله علم‌الهدی به مداحان

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: یک نکته خطاب به عزیزان مداح و برادران روضه‌خوان می‌گویم. همه اینکه گفته می‌شود روضه باید مستند به مقتل و واقعیت تاریخ باشد، همه این نکات درست است، اما برادران عزیز من، این را بدانید که درنهایت شما هرطور هم که بخوانید، بازهم نمی‌توانید حقیقت مصائبی را که بر سیدالشهدا(ع) و اهل‌بیت او رفت، بر زبان بیاورید. به همین دلیل فقط دو چیز را رعایت کنید؛ یکی اینکه حرمت اهل‌بیت(ع) را رعایت کنید و دوم اینکه در استنادات خود به زیارت‌نامه‌ها رجوع کنید.

وی بیان کرد: قهرمانان روایت کربلا یا خودشان امام معصوم هستند یا تالی‌تلو حجت خدا محسوب می‌شوند؛ بنابراین، در بیان روایات و اشعار این‌طور نباشید که فقط به رابطه برادرخواهری حضرت سیدالشهدا(ع) با زینب کبری(س) بسنده کنید. این حرف‌ها نیست. این‌ها خودشان هم وقتی همدیگر را صدا می‌زدند، به هم «برادر» و «خواهر» نمی‌گفتند. تعابیر این‌ها «سَیِّدی وَ مَولای»، «یا حُجَّتَ الله» و «یَابنَ رَسولِ الله» بود. شما هم باید این مسائل را رعایت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: توصیه من به شما عزیزان روضه‌خوان یا مداح این است که در مرثیه‌سرایی‌های خود بیش‌تر به سراغ زیارت‌نامه‌ها و ادعیه شاخص بروید. مثلاً همین زیارت ناحیه مقدسه که از حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) روایت شده است. علاوه بر این، راوی بسیاری دیگر از این‌ها نیز وجود اقدس اهل‌بیت(ع) هستند. چه کسی بالاتر از یک امام معصوم که مرثیه یک امام معصوم دیگر را بگوید؟ به سراغ این منابع بروید، استفاده کنید و تعابیر ائمه معصوم را در روضه‌هایتان به کار بگیرید. ان‌شاءالله امضای نوکری همه ما به دست قمربنی‌هاشم(ع) که نهایت آرمان و آرزوی ماست، محقق شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->